این روزها برای برقرارکردن ارتباط تلفنی داخلی شرکت ها هزینه بسیاری لازم است اگر بخواهید برای هر بخش یا هر کارمندی خط تلفن مجزا خریداری نمایید. سیستم تلفنی لوکال که به آن تلفن سانترال یا تلفن مرکزی میگویند قابلیت فراهم آوردن شماره داخلی به تعداد مورد نیاز شمارا دارد بطوری که کارمندان داخل یک شرکت بتوانند به صورت رایگان با دیگر همکاران خود ارتباط تلفنی برقرار کنند. از مهمترین قابلیتهای این سیستم تلفن سانترال پاناسونیک، می توان به سیستم تلفن گویا اشاره کرد بطوری که اگرشخصی خارج از شرکت یا مجموعه با شماره های شما تماس برقرار کند بعد از پیام خوش آمدگویی امکان قابلیت انتخاب بخش موردنظر جهت اتصال را به شخص می دهد.
این امکان با راه اندازی و نصب سانترال بر روی خطوط شهری مجموعه های مختلف قابل بهره برداری است. برای استفاده از این دستگاه احتیاجی به خطوط تلفن خاص نیست و می توانید بر روی خطوط تلفن معمولی شهری خود از این دستگاه بهره ببرید.
برای راه اندازی و نصب تلفن سانترال می توان با توجه ظرفیت و یا نحوه برقراری ارتباط بین داخلی ها تقسیم بندی کرد. اهمیتی ندارد که مجموعه ی شما کوچک است یا بزرگ , می توانید بر اساس نیاز خود بین سانترال پاناسونیک کم ظرفیت و پر ظرفیت انتخاب کنید و دستگاه را بر اساس نیاز و تعداد خطوط شهری و داخلی خود نصب و راه اندازی کنید.
دستگاه های سانترال پاناسونیک در دو نوع تحت شبکه و غیر تحت شبکه طراحی شده اند و شما می توانید بر اساس نیاز و سیاست های کاری خود از بین آن ها انتخاب کنید. برای انتخاب و خرید سانترال پاناسونیک و همچنین راه اندازی حتما نیاز به مشورت با فرد متخصص است. باید خط تلفن سانترال و بستر های کابلی موجود در شرکت، ظرفیت مجموعه , مساحت و زیر ساخت های دیگر بررسی شود و بعد نسبت به خرید تلفن سانترال مناسب اقدام شود.
با استفاده از این دستگاه می توانید در منابع شرکت صرفه جویی کنید و با قیمتی مناسب قابلیت های بسیاری را در ارتباطات تلفنی خود بهره برداری کنید, همچنین سانترال پاناسونیک می تواند امنیت خطوط و تماس های شما را تضمین کند. سانترال پاناسونیک نه تنها می تواند نیاز ارتباطی امروز شما را تامین کند بلکه قابل ارتقا است و می تواند در صورت پیشرفت مجموعه هنوز هم قابلیت های زیادی را برای خطوط فراهم کند.
یک سیستم سانترال پاناسونیک شامل دستگاههای زیر می باشد :
پانل مرکزی: این دستگاه قادر است ارتباط بین گوشی های تلفن با یکدیگر و همچنین با خطوط تلفن شهری را برقرار نماید. مدل های مختلفی از این دستگاه تولید میشود اما دستگاهی که میخواهیم آنرا شرح دهیم دستگاه سانترال پاناسونیک مدل KX – TES824 است که در زیر به تشریح کارکرد آن می پردازیم :
ظرفیت سانترال پاناسونیک (kx-tes824 )
ظرفیت فعلی | داخلی: ۸ | خط تلفن: ۳ |
حداکثر ظرفیت | داخلی: ۲۴ | خط تلفن: ۸ |
قابلیت های سیستم سانترال پاناسونیک
بیشتر بدانید : نصب سانترال
این دستگاه دارای تنظیمات اصلی (تنظیمات کارخانه) می باشد. هر گاه یکی از برنامه ها نیاز به تغییر داشت، می توانید با برنامه ریزی دستگاه آنرا تغییر دهید. برای برنامه ریزی دستگاه باید از تلفن سانترال اپراتوری استفاده شود که در اینجا از تلفن سانترال پاناسونیک مدل KX – T7730 استفاده شده است لذا آنرا به خروجی شماره ۱ (۰۱
Jack) وصل نمایید.
قبل از تشریح نحوه برنامه ریزی سیستم، ابتدا در مورد تلفن های سانترال اپراتوری شرح مختصری داده خواهد شد.
اولین چیزی که برای خرید یک تلفن سانترال باید به آن توجه کرد نیاز مجموعه ای که سانترال میخواهد در آن نصب و راه اندازی شود است. تلفن سانترال پاناسونیک مدل KX-T7730 یکی از بهترین های دستگاه تلفن سانترال برند پاناسونیک است که به عنوان تلفن اپراتوری برای مراکز سانترال کم ظرفیت مانند دستگاه سانترال KX-TES824 و KX-TEM824 مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید این تلفن سانترال هایبرید دارای چهار رشته سیم است و نمی توان از آن روی خطوط تلفن معمولی استفاده کرد.
باتوجه به سطح کارایی و محبوبیت دستگاه تلفن سانترال t7730 نسبت به دیگر دستگاه ها بسیار مقرون به صرفه میباشد. و به جرات میتوان گفت ارزانترین تلفن سانترال پاناسونیک همین دستگاه می باشد.
برای آگاهی از قیمت تلفن سانترال تماس بگیرید.
تلفن پاناسونیک سانترال KX-T7730 دارای ابعاد ۱۸۳ × ۲۱۸ × ۱۰۷ میلی متر و وزن ۰.۸ کیلوگرم است که در دو رنگ سفید و مشکی طراحی و تولید شده که به همین جهت می تواند با اکثر دکورهای اداری ست شود. بدنه ی این تلفن سانترال از جنس پلاستیک با کیفیت است که در برابر ضربات کوچک مقاوم است و اثر انگشت را جذب نمی کند.
یک نمایشگر تک خط با قابلیت نمایش ۱۶ کارکتر روی آن وجود دارد. تنظیم کنتراست این نمایشگر از بخش تنظیمات امکان پذیر است. توجه داشته باشید که این نمایشگر ثابت است و قابلیت تنظیم زاویه دید را ندارد.
.
در قسمت بالا و راست صفحه نمایش یک چراغ زنگ وجود دارد که در هنگام زنگ خوردن، این چراغ چشمک می زند. این قابلیت می تواند در زمانی که صدای زنگ تلفن را کم کرده اید یا هنگامی که سر و صدای محیط زیاد است و ممکن است صدای زنگ را نشنوید بسیار مفید است و این چشمک زدن می تواند توجه شما را جلب کند تا متوجه شوید کسی در حال تماس با شما است.
.
۱۲ کلید CO قابل برنامه ریزی در سمت راست این تلفن سانترال به صورت ستون زیر هم چیده شده و در کنار هر کدام یک باکس یادداشت وجود دارد. شما می توانید هر کدام از این کلید ها را برای تماس با خطوط داخلی مجموعه و یا خطوط تلفن شهری دیگر برنامه ریزی کنید تا تنها با فشردن آن با شماره های از پیش تعیین شده تماس بگیرد. در باکس کناری آن ها می توانید نام آن ها را یادداشت کنید تا به راحتی متوجه شوید کدام دکمه مربوط به چه مخاطبی است. این کلیدها دارای دو چراغ LED به رنگ های قرمز و سبز هستند که وضعیت آن ها را نمایش می دهد.
.
در زیر کلید های برنامه ریزی یک کلید دایره ای با ۴ دکمه برای بالا-پایین-چپ-راست وجود دارد که برای مراحل برنامه ریزی و جا به جایی بین شماره ها و بخش های مختلف به کار می رود. سه دکمه SP-PHONE، REDIA و HOLD در کنار آن قرار دارند. در قسمت پایینی این نمایشگر کلیدهای INTERCOME، CONF، PROGRAM، PAUSE، TRANSFER، MESSAGE، FWD/DND، AUTO ANS، AUTO DIAL، FALSH/RECALL قرار گرفته اند که هر کدام عملیات خاصی را انجام میدهند. (به دفترچه راهنمای تلفن مراجعه شود)
.
در قسمت میانی تلفن دکمه های شماره گیری وجود دارد که سایز نسبتا بزرگی دارد و اشتباه در شماره گیری را به حداقل می رساند. این دکمه ها هم برای شماره گیری عددی به کار می رود و هم برای تایپ حروف برای ذخیره مخاطبین و … می توانند به کار گرفته شوند.
.
در زیر گوشی یک اسپیکر بزرگ و با کیفیت طراحی شده که می تواند تماس دست آزاد را فراهم کند. علاوه بر این قابلیت استفاده از هدست نیز در این تلفن وجود دارد و شما با اتصال هدست به پورت ۲.۵ میلی متری آن می توانید از مکالمه بدون استفاده از دست بهره ببرید. تنظیم بلندی صدای در این مدل امکان پذیر است.
.
برای خرید تلفن سانترال با ما تماس بگیرید.
دانلود فایل راهنمای تلفن سانترال kx-t7730