تفاوت تلفن سانترال با تلفن سانترال تحت شبکه (VOIP)
تیر ۳, ۱۳۹۹ سانترال بدون دیدگاه

تلفن سانترال تحت شبکه (VOIP) چیست؟

تلفن سانترال تحت شبکه همانطور که از اسم آن مشخص است تلفن هایی با کارکرد بر روی بستر شبکه می باشد به صورتی که شما با فراهم کردن زیر ساخت شبکه یعنی با داشتن سوییچ و استفاده از کابل و کابل کشی شبکه میتوان تلفن هایی که قابلیت اتصال به ویپ voip را دارند به آن وصل کنید.

در نظر داشته باشید که برای سانترال پاناسونیک که تحت شبکه هست از کارتهایی که به شما امکان داشتن داخلی voip را می دهند استفاده میکنید و تفاوت آن با تلفن سانترال ( مانند تلفن سانترال KX-T7730 ) این است که سانترال با بستر کابل های زوجی مخابراتی فراهم میگردد و نیازی به سوییچ شبکه ندارد و با پست تلفن که جدید ترین و متداول ترین آن پست کروز میباشد با باکس و کارت های سانترال ارتباط داده می شود.

بصورتی که ابتدا تلفن سانترال پاناسونیک و کارت های سانترال از طریق کابل های ارتباطی آنفونال به پست، از پست با کابل های زوجی که تعداد زوج ها به تعداد داخلی هایی که نیاز است بستگی دارد (برای هر داخلی دیجیتال و آنالوگ یک زوج و برای هر داخلی هایبرید دو زوج) به مقصد های مشخص شده، در مقصد داخلی کی استون و ماژول cat 3 تلفنی و در آخر، از آن با استفاده از سیم بند خط به گوشی تلفن شما متصل می شود.

اما در شبکه یک کابل ارتباطی (پچ کورد) از سرور voip یا باکس سانترال تحت شبکه و کارت های سانترال که به شما داخلی voip اختصاص میدهند به سوییچ، از سوییچ با کابل شبکه cat5 , cat5e ، cat6 به مقصدهای مشخص شده و با نصب کی استون و ماژول cat5 یا cat6 ودر انتهای کابل و در آخر از طریق اتصال با پچ کورد به گوشی تلفن تحت شبکه.
این توضیح برای زیر ساخت فیزیکی مکانی که قرار است سانترال یا سانترال voip نصب و راه اندازی بشود است.

در هر ٢ صورت ما یک نتیجه میگیریم و آن استفاده ، دریافت و گرفتن تماس هست.

تلفن پاناسونیک سانترال KX-T7730
تلفن پاناسونیک سانترال T7730

تفاوت اصلی تلفن سانترال با سانترال تحت شبکه

ولی تفاوت اصلی، نوع ارتباط میباشد. شما با سانترال پاناسونیک از طریق کابلهای مخابراتی و سیستم رادیویی ارتباط تلفنی برقرار میکنید، ولی در سانترال تحت شبکه (voip) به غیر از سیستم سانترال سنتی از پروتوکول صدا بر روی اینترنت ارتباط تلفنی برقرار می کنید و این سیستم بسیار گسترده می باشد.